Pages

Thursday, 17 June 2010

CERITA TENTANG KERJA

Salam semua hari ni aku nak cite pasal tempat kerja kat korg. Korg nampak tak gambar yang aku upload tu, itu lah tempa pertama setiap pagi yang perlu aku lawati. cuba lah korg teka tempat apa kah itu? kalau korg tak tahu mai aku bagi tahu... tu lah pencawang elektrik yang ada kat tempat ker aku, maklum lah aku ni pulak seorang penjaga jentera elektrik oleh itu sudah tentu x blh terlepas dari jaga benda2 ni semua. Ok lah sekadar itu saja buat kali ini, pesanan aku kat korg jgn cuba repair peralatan elektrik korg yg rosak tu sendiri kalau yang mahir dan ada pengalaman dalam keje ni ok kalau yang tak ada tu jangan cuba2, sekiranya tersalah langkah boleh membawa maut. Di sini aku letak satu info untuk tatapan dan panduan.


AWAS! BAHAYA ARUS ELEKTRIK!
Kadaran Arus Elektrik Dan Bahayanya:
Kadaran arus Bahaya pada pengguna yang menyentuhnya
1 mA hingga 3 mA Tidak bahaya
10 mA hingga 15 mA Kaku dan kebas
25 mA hingga 30 mA Kaku yang lebih ketara sehingga boleh lumpuh
50 mA hingga ke atas Memberhentikan denyutan jantung dan boleh membawa maut
Catatan : Jadual ini untuk orang-orang dewasa sahaja dan bukan satu kadaran yang tetap.

7 comments:

  1. al..thanx cz bg info berguna untuk aku..hihi..

    ReplyDelete
  2. kalau korg ada masalah tentang elektrik ni tanya lah aku... kalau aku leh jwb aku terus jwb kalau x aku kena lah rujuk kitab lama aku dulu...ekekekek..

    ReplyDelete
  3. all..aku dulu blaja elektrik n elektronik gak..hihihi..

    ReplyDelete
  4. hohoho...keje TNB ke?
    penah prak kat TNB dulu n tau la serba serbi pasal pencwang transforemer dan segala benda alah dlm tu..ngeeeee

    ReplyDelete
  5. boleh ajar cara nk curi letrik? ahaha

    ReplyDelete
  6. nak ker buat kerja haram hehe... :)

    ReplyDelete