Pages

Sunday, 11 July 2010

TEPAT KAH RAMALAN SOTONG NI?



Bola sepak dunia di kejutkan dengan ramalan tukang telek/pawng/dukun dan terkini ramalan daripada seekor sotong kurita yang di katakan dapat meramal pemenang perlawanan  dengan tepat... aku pon tak pasti tepat ke tidak tu....huhuhu. tapi bagi aku semua ni nasib yang menyebelahi sotong tu @ pasukan yang bertanding. Aku rasa bagi kaki-kaki judi yang bertaruh di atas setiap perlawan tersebut sudah tentu membuat keputusan melalui ramalan sotong tu... dan mereka yakin ramalan tu tepat... tapi nasihat aku bagi yang islam tu jangan cuba nak berjudi kerana amalan telek menelek tenung nasib & berjudi merupakan satu perbuatan yang membawa kepada dosa besar... berceramah pulak aku.. ini pun merupakan peringatan buat diri aku sekali... aku rasa semua yang terjadi atas kehendak Allah juga, sotong tu pun makluk mcm kita jugak cuma yang bezakan kita dengan sotong tu kita ni manusia sotong tu haiwan, tapi kalau kita pon dah turut percaya dengan ramalan sotong tu kita pun sama macam dia lah (haiwan)...ayat kasaq sikit no.. ekekekekekek

2 comments:

  1. hati2 semua..jangan terlalu taksub dengan ketepatan ramalan si sotong tu..semua tu kebetulan je..benda camni leh menggalakkan umat islam berjudi!! al..aku sokong ko..good bro..

    ReplyDelete
  2. semua tu kehendak Allah jua Kalau Allah kata jadi, jadi lah iya... tapi aku nak ucapkan tahniah kerana pasukan pilihan kau menang zalin.. :)

    ReplyDelete